Από το ιστολόγιο http://www.express.gr/
KATAΛOΓO με 2.000 ακίνητα του Δημοσίου (μεταξύ των οποίων και το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού) τα οποία θεωρούνται ώριμα προς αξιοποίηση συντάσσουν οι τραπεζικοί όμιλοι που λειτουργούν ως σύμβουλοι του Δημοσίου στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Η λίστα με τα ακίνητα - φιλέτα του Eλληνικού Δημοσίου οριστικοποιείται μέσα στον επόμενο μήνα από 7 τράπεζες (Εθνική, Alpha, EFG Eurobank, Πειραιώς, Marfin, ATE, Emporiki Bank) με στόχο να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν οι διαγωνισμοί παραχώρησης.
Τα ακίνητα αυτά θα περάσουν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του μεσοπρόθεσμου θα πρέπει να δοθούν σε επικρατούσες τιμές (prevailing prices), δηλαδή στην ανώτατη τιμή που μπορεί να δώσει η αγορά.
Λόγω της αρνητικής χρηματιστηριακής συγκυρίας το κέντρο βάρους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων μετατοπίζεται από τις εισηγμένες δημόσιες επιχειρήσεις στον τομέα αξιοποίησης ακινήτων, όπως τα οικόπεδα της Κτηματικής Eταιρίας του Δημοσίου, της Εταιρίας Τουριστικά Ακίνητα και της Eταιρίας Aξιοποίησης Ολυμπιακών Ακινήτων. Σε αυτά προστίθεται και η ακίνητη περιουσία ασφαλιστικών ταμείων και ΔΕΚΟ, που πρέπει να αξιοποιηθεί για να καλυφθούν τα ελλείμματα των οργανισμών.
Στον κατάλογο που συντάσσουν οι σύμβουλοι του Δημοσίου, εκτός από το αεροδρόμιο του Ελληνικού περιλαμβάνονται και άλλες δημόσιες εκτάσεις, που βρίσκονται στο Πρασσονήσι Ρόδου στην Aφάντου Ρόδου, στην Ανάβυσσο Αττικής, στις Αλυκές της Zακύνθου, στον Καϊάφα Ηλείας, στους Μελιταίους Κέρκυρας στο Βαθύ Σάμου και στο Μεσολόγγι Αιτωλοακαρνανίας.
Oσον αφορά το μοντέλο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, εξετάζονται δύο λύσεις: Στα μεγάλα ακίνητα μπορεί να εφαρμοσθεί ο θεσμός της επιφάνειας, που πρακτικά σημαίνει την ενοικίαση του χώρου για περίοδο έως και 100 χρόνια στον ιδιώτη ανάδοχο. Τα μικρότερα ακίνητα όμως είναι μάλλον πιθανό να διατεθούν προς πώληση.
Η καθυστέρηση που αναμένεται στην αποκρατικοποίηση του ΟΠΑΠ αλλά και της ΔΕΠΑ είναι οι δύο βασικές αιτίες για την αναθεώρηση του στόχου των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις από 5 δισ. σε 4 δισ. ευρώ.
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου πάντως τονίζουν ότι ουσιαστικά οι περισσότερες από τις προγραμματισμένες ενέργειες για την ανανέωση των αδειών του ΟΠΑΠ αλλά και της πώλησης της εταιρίας εκμετάλλευσης των κρατικών λαχείων έχουν ολοκληρωθεί.
Ωστόσο τα χρήματα (περίπου 1 δισ. ευρώ) από τη διάθεση των δικαιωμάτων του Δημοσίου θα εμφανιστούν τον Οκτώβριο.
Η επέκταση της σύμβασης διαχείρισης του Διεθνούς Aερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», απ'Α όπου αναμένονται άλλα 300 εκατ. ευρώ, αν και είναι υπό διαπραγμάτευση, παρ'Α όλα αυτά βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Η συμφωνία για την επέκταση για άλλα 20 χρόνια της διαχείρισης της εταιρίας του αεροδρομίου από τη γερμανική Hochtief αναμένεται να κλείσει μέσα στον Οκτώβριο και το τίμημα να καταβληθεί τον Νοέμβριο.
Κορυφαία στελέχη του Yπουργείου Οικονομικών σημείωναν ότι η συμφωνία με τους Γερμανούς θα πρέπει να είναι αμοιβαία αποδεκτή, με δεδομένο ότι τον επόμενο χρόνο είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και η μερική αποκρατικοποίηση της εταιρίας του αεροδρομίου, όπου η γερμανική εταιρία θα πρέπει να συνεισφέρει από το μερίδιό της μαζί με το Eλληνικό Δημόσιο, για να μην αλλάξει η σύνθεση των μετόχων.
Τα σχέδια για τη διπλή ενεργειακή αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ και των ΕΛΠΕ αλλά και την πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στον ΟΠΑΠ παραμένουν και μάλιστα εκτιμάται ότι θα «σώσουν» τον στόχο για έσοδα ύψους 4 δισ. ευρώ ως το τέλος του χρόνου.
KATAΛOΓO με 2.000 ακίνητα του Δημοσίου (μεταξύ των οποίων και το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού) τα οποία θεωρούνται ώριμα προς αξιοποίηση συντάσσουν οι τραπεζικοί όμιλοι που λειτουργούν ως σύμβουλοι του Δημοσίου στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Η λίστα με τα ακίνητα - φιλέτα του Eλληνικού Δημοσίου οριστικοποιείται μέσα στον επόμενο μήνα από 7 τράπεζες (Εθνική, Alpha, EFG Eurobank, Πειραιώς, Marfin, ATE, Emporiki Bank) με στόχο να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν οι διαγωνισμοί παραχώρησης.
Τα ακίνητα αυτά θα περάσουν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του μεσοπρόθεσμου θα πρέπει να δοθούν σε επικρατούσες τιμές (prevailing prices), δηλαδή στην ανώτατη τιμή που μπορεί να δώσει η αγορά.
Λόγω της αρνητικής χρηματιστηριακής συγκυρίας το κέντρο βάρους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων μετατοπίζεται από τις εισηγμένες δημόσιες επιχειρήσεις στον τομέα αξιοποίησης ακινήτων, όπως τα οικόπεδα της Κτηματικής Eταιρίας του Δημοσίου, της Εταιρίας Τουριστικά Ακίνητα και της Eταιρίας Aξιοποίησης Ολυμπιακών Ακινήτων. Σε αυτά προστίθεται και η ακίνητη περιουσία ασφαλιστικών ταμείων και ΔΕΚΟ, που πρέπει να αξιοποιηθεί για να καλυφθούν τα ελλείμματα των οργανισμών.
Στον κατάλογο που συντάσσουν οι σύμβουλοι του Δημοσίου, εκτός από το αεροδρόμιο του Ελληνικού περιλαμβάνονται και άλλες δημόσιες εκτάσεις, που βρίσκονται στο Πρασσονήσι Ρόδου στην Aφάντου Ρόδου, στην Ανάβυσσο Αττικής, στις Αλυκές της Zακύνθου, στον Καϊάφα Ηλείας, στους Μελιταίους Κέρκυρας στο Βαθύ Σάμου και στο Μεσολόγγι Αιτωλοακαρνανίας.
Oσον αφορά το μοντέλο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, εξετάζονται δύο λύσεις: Στα μεγάλα ακίνητα μπορεί να εφαρμοσθεί ο θεσμός της επιφάνειας, που πρακτικά σημαίνει την ενοικίαση του χώρου για περίοδο έως και 100 χρόνια στον ιδιώτη ανάδοχο. Τα μικρότερα ακίνητα όμως είναι μάλλον πιθανό να διατεθούν προς πώληση.
Η καθυστέρηση που αναμένεται στην αποκρατικοποίηση του ΟΠΑΠ αλλά και της ΔΕΠΑ είναι οι δύο βασικές αιτίες για την αναθεώρηση του στόχου των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις από 5 δισ. σε 4 δισ. ευρώ.
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου πάντως τονίζουν ότι ουσιαστικά οι περισσότερες από τις προγραμματισμένες ενέργειες για την ανανέωση των αδειών του ΟΠΑΠ αλλά και της πώλησης της εταιρίας εκμετάλλευσης των κρατικών λαχείων έχουν ολοκληρωθεί.
Ωστόσο τα χρήματα (περίπου 1 δισ. ευρώ) από τη διάθεση των δικαιωμάτων του Δημοσίου θα εμφανιστούν τον Οκτώβριο.
Η επέκταση της σύμβασης διαχείρισης του Διεθνούς Aερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», απ'Α όπου αναμένονται άλλα 300 εκατ. ευρώ, αν και είναι υπό διαπραγμάτευση, παρ'Α όλα αυτά βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Η συμφωνία για την επέκταση για άλλα 20 χρόνια της διαχείρισης της εταιρίας του αεροδρομίου από τη γερμανική Hochtief αναμένεται να κλείσει μέσα στον Οκτώβριο και το τίμημα να καταβληθεί τον Νοέμβριο.
Κορυφαία στελέχη του Yπουργείου Οικονομικών σημείωναν ότι η συμφωνία με τους Γερμανούς θα πρέπει να είναι αμοιβαία αποδεκτή, με δεδομένο ότι τον επόμενο χρόνο είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και η μερική αποκρατικοποίηση της εταιρίας του αεροδρομίου, όπου η γερμανική εταιρία θα πρέπει να συνεισφέρει από το μερίδιό της μαζί με το Eλληνικό Δημόσιο, για να μην αλλάξει η σύνθεση των μετόχων.
Τα σχέδια για τη διπλή ενεργειακή αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ και των ΕΛΠΕ αλλά και την πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στον ΟΠΑΠ παραμένουν και μάλιστα εκτιμάται ότι θα «σώσουν» τον στόχο για έσοδα ύψους 4 δισ. ευρώ ως το τέλος του χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου