Από το ιστολόγιο http://www.elzoni.gr/html/ent/010/ent.13010.asp
Μετά την παραίτηση Παμπούκη και την κόντρα του με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ενώ και η «συναίνεση» για τον νόμο περί παιδείας έχει ήδη καταρρεύσει στην πράξη λόγω των κινητοποιήσεων στα πανεπιστήμια, επανέρχεται η «κίτρινη κόντρα» του Ιουλίου.
Η μέσω διαρροών προσπάθεια να καταδειχθεί ότι η απόφαση του ΣτΕ για τους φορτηγατζήδες ισχύει και για τους ταξιτζήδες, προοιωνίζεται νέα επεισόδια τόσο στους δρόμους, όσο και στο κοινοβούλιο όπου ο – αμετανόητος, ως φαίνεται – κ. Ραγκούσης πρόκειται επιτέλους να φέρει το νομοσχέδιό του.
Πολύ περισσότερο που ο πρώην υπουργός Δ. Ρέππας εμφανίσθηκε χθες με νέα καρφιά κατά του διαδόχου του, λέγοντας ορθά – κοφτά πως «ουδέποτε κρίθηκε αντισυνταγματικό Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που με δική μου υπογραφή εστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Από την απάντησή του μάλιστα φαίνεται πως πρόκειται για παλιά απόφαση του ΣτΕ, βάσει της οποίας άνοιξε το επάγγελμα των φορτηγατζήδων – ουσιαστικά κατηγορώντας τον κ. Ραγκούση ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή ο ίδιος δεν έστειλε το προεδρικό διάταγμα για τους ταξιτζήδες στο ΣτΕ.
(Ως γνωστόν, ο κ. Ραγκούσης δήλωσε στη Βουλή πως δεν έστειλε το διάταγμα, διότι… δεν πρόλαβε!).
Οπότε, παρατηρεί ο κ. Ρέππας, «αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:
Α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
Β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της Κυβέρνησης.
Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Π.Δ.
Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα»!
Αυτό είναι το ενδοκυβερνητικό κλίμα παραμονές της ολοκληρωτική πτώχευσης της χώρας και την ώρα που κάποιοι επιδιώκουν συναίνεση εκτός του κόμματός τους!
Το νέο επεισόδιο της βεντέτας που έχει ανοίξει (χωρίς να μας έχει ακόμη εξηγήσει γιατί) με τους ταξιτζήδες ο Γιάννης Ραγκούσης, προαναγγέλθηκε την ημέρα (χθες) που ο οίκος αξιολόγησης Fitch, στην έκθεσή του για την κρίση χρέους στην ευρωζώνη, αποκάλεσε μεν τις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου «παράθυρο ευκαιρίας» για την Ελλάδα, μας προειδοποίησε όμως για την επόμενη υποβάθμιση.
Σύμφωνα με τον οίκο, οι νέες αξιολογήσεις για το αξιόχρεο της Ελλάδας, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ανταλλαγής των ομολόγων των ιδιωτών πιστωτών, θα είναι πιθανότατα στη χαμηλή μη επενδυτική κλίμακα (low non-investment grade).
Και επομένως θα υποβαθμίσει την Ελλάδα στην κατηγορία C από CCC που είναι σήμερα, μόλις γίνει η επίσημη ανακοίνωση από την Ελλάδα της προσφοράς στους ιδιώτες πιστωτές για την ανταλλαγή των ομολόγων τους.
Και την ημέρα που θα λήγει η περίοδος της ανταλλαγής των ομολόγων, ο Fitch θα υποβαθμίσει το αξιόχρεο της Ελλάδας σε περιορισμένη χρεοκοπία, ενώ η νέα αξιολόγηση θα δοθεί μετά την έκδοση των νέων ομολόγων που θα πάρουν οι ιδιώτες πιστωτές.
Όλα αυτά δείχνουν ότι δεν έχουμε καν φθάσει στη μέση του Γολγοθά. Και πως έχει κι’ άλλο πάτο το βαρέλι.
Αλλά παρ’ όλα αυτά, τα μέλη της κυβέρνησης διαφωνούν μεταξύ τους πότε για το αν η Ελλάδα θα έχει υπουργείο για τη Ναυτιλία και πότε για το αν είναι σωστό ή όχι το προεδρικό διάταγμα για τους ταξιτζήδες.
Οπότε, είναι να απορεί κανείς σε τι χρειάζεται η Ομάδα Εργασίας για την παρακολούθηση της υλοποίησης του Μεσοπρόθεσμου, την ώρα που αυτό ακυρώνεται από τις διαρκείς συγκρούσεις και αναταραχές.
Και μάλιστα, την ώρα που καθημερινά αναγγέλλεται λύση για την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με τις εγγυήσεις (προχθές ο κ. Βενιζέλος, χθες ο κ. Μπαρόζο), αλλά τελικά λύση ακούμε και λύση δεν βλέπουμε.
Η σκόπιμη διοχέτευση μιας απόφασης του ΣτΕ σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των οδηγών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης παραμονές της παρουσίασης του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των οδηγών ταξί και η αντίδραση του πρώην υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, αποτελεί άλλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ μιας ενδοκυβερνητικής κόντρας διαρκείας.
Μετά την παραίτηση Παμπούκη και την κόντρα του με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ενώ και η «συναίνεση» για τον νόμο περί παιδείας έχει ήδη καταρρεύσει στην πράξη λόγω των κινητοποιήσεων στα πανεπιστήμια, επανέρχεται η «κίτρινη κόντρα» του Ιουλίου.
Η μέσω διαρροών προσπάθεια να καταδειχθεί ότι η απόφαση του ΣτΕ για τους φορτηγατζήδες ισχύει και για τους ταξιτζήδες, προοιωνίζεται νέα επεισόδια τόσο στους δρόμους, όσο και στο κοινοβούλιο όπου ο – αμετανόητος, ως φαίνεται – κ. Ραγκούσης πρόκειται επιτέλους να φέρει το νομοσχέδιό του.
Πολύ περισσότερο που ο πρώην υπουργός Δ. Ρέππας εμφανίσθηκε χθες με νέα καρφιά κατά του διαδόχου του, λέγοντας ορθά – κοφτά πως «ουδέποτε κρίθηκε αντισυνταγματικό Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που με δική μου υπογραφή εστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Από την απάντησή του μάλιστα φαίνεται πως πρόκειται για παλιά απόφαση του ΣτΕ, βάσει της οποίας άνοιξε το επάγγελμα των φορτηγατζήδων – ουσιαστικά κατηγορώντας τον κ. Ραγκούση ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή ο ίδιος δεν έστειλε το προεδρικό διάταγμα για τους ταξιτζήδες στο ΣτΕ.
(Ως γνωστόν, ο κ. Ραγκούσης δήλωσε στη Βουλή πως δεν έστειλε το διάταγμα, διότι… δεν πρόλαβε!).
Οπότε, παρατηρεί ο κ. Ρέππας, «αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:
Α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
Β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της Κυβέρνησης.
Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Π.Δ.
Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα»!
Αυτό είναι το ενδοκυβερνητικό κλίμα παραμονές της ολοκληρωτική πτώχευσης της χώρας και την ώρα που κάποιοι επιδιώκουν συναίνεση εκτός του κόμματός τους!
Το νέο επεισόδιο της βεντέτας που έχει ανοίξει (χωρίς να μας έχει ακόμη εξηγήσει γιατί) με τους ταξιτζήδες ο Γιάννης Ραγκούσης, προαναγγέλθηκε την ημέρα (χθες) που ο οίκος αξιολόγησης Fitch, στην έκθεσή του για την κρίση χρέους στην ευρωζώνη, αποκάλεσε μεν τις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου «παράθυρο ευκαιρίας» για την Ελλάδα, μας προειδοποίησε όμως για την επόμενη υποβάθμιση.
Σύμφωνα με τον οίκο, οι νέες αξιολογήσεις για το αξιόχρεο της Ελλάδας, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ανταλλαγής των ομολόγων των ιδιωτών πιστωτών, θα είναι πιθανότατα στη χαμηλή μη επενδυτική κλίμακα (low non-investment grade).
Και επομένως θα υποβαθμίσει την Ελλάδα στην κατηγορία C από CCC που είναι σήμερα, μόλις γίνει η επίσημη ανακοίνωση από την Ελλάδα της προσφοράς στους ιδιώτες πιστωτές για την ανταλλαγή των ομολόγων τους.
Και την ημέρα που θα λήγει η περίοδος της ανταλλαγής των ομολόγων, ο Fitch θα υποβαθμίσει το αξιόχρεο της Ελλάδας σε περιορισμένη χρεοκοπία, ενώ η νέα αξιολόγηση θα δοθεί μετά την έκδοση των νέων ομολόγων που θα πάρουν οι ιδιώτες πιστωτές.
Όλα αυτά δείχνουν ότι δεν έχουμε καν φθάσει στη μέση του Γολγοθά. Και πως έχει κι’ άλλο πάτο το βαρέλι.
Αλλά παρ’ όλα αυτά, τα μέλη της κυβέρνησης διαφωνούν μεταξύ τους πότε για το αν η Ελλάδα θα έχει υπουργείο για τη Ναυτιλία και πότε για το αν είναι σωστό ή όχι το προεδρικό διάταγμα για τους ταξιτζήδες.
Οπότε, είναι να απορεί κανείς σε τι χρειάζεται η Ομάδα Εργασίας για την παρακολούθηση της υλοποίησης του Μεσοπρόθεσμου, την ώρα που αυτό ακυρώνεται από τις διαρκείς συγκρούσεις και αναταραχές.
Και μάλιστα, την ώρα που καθημερινά αναγγέλλεται λύση για την εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με τις εγγυήσεις (προχθές ο κ. Βενιζέλος, χθες ο κ. Μπαρόζο), αλλά τελικά λύση ακούμε και λύση δεν βλέπουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου