Από το ιστολόγιο http://www.defencenet.gr/
Αντισταθμιστά οφέλη (offsets) συνολικής ονομαστικής αξίας 15.100.000 δολ (126.200.000 δολ. πιστωτική αξία) οφείλει η Ουκρανία στην Ελλάδα από την αγορά το 1999 των δύο αερόστρωμνων ZUBR, τα οποιία σε αντίθεση με τα ρωσικά αποδείχθηκαν προβληματικά λόγω προέλευσλης τους από μακρά αποθήκευση και τώρα έχουν βγει εκτός υπηρεσίας! Ζητήθηκαν ή θα ζητηθούν από τον πρόεδρος της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς που ήρθε σήμερα στην Ελλάδα και είχε και συνάντηση με τον υφυπουργό Εθνικής άμνας Κ.Σπηλιόπουλο;
Η υπόθεση της προμήθειας των δύο ουκρανικών ZUBR ήταν αρκετά αμαρτωλή υπόθεση, αφού αγοράστηκαν εν πλήρει γνώση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Π.Ν. ότι ήταν σκάφη που είχαν ναυπηγηθεί δέκα χρόνια πριν την αγορά τους και είχαν αποθηκευτεί τουλάχιστον οκτώ χρόνια. Ειδικά για σκάφη όπως το ZUBR, τέτοιου είδους αποθήκευση είναι κρίσιμα αρνητική για τα υποσυστήματά τους.
Εν τούτοις σε μία προμήθεια που σε αντίθεση με τά ρωσικά που είχαν αγοραστεί καινούρια, κόστισε ίσως ακριβότερα από τα ρωσικά, ούτε καν υα αντισταθμιστικά που είχαν συμφωνηθεί πληρώθηκαν από την κρατική εταιρεία UKRSPETSEXPORT. Και πως να εξοφληθούν και να πιστωθούν, αφού κανείς από την ΓΔΑΕΕ δεν ζήτησε την εξόφλησή τους;
Πρόκειται για αντισταθμιστικά που, όπως φαίνεται στον πινακα που δημοσιεύουμε, αφορούσαν παροχή τεχνογνωσίας στην ΕΑΒ για συντήρηση των αεριοστροβίλων ZORYA, για παροχή στη Π.Ν. αυτοδύναμης βυθιζόμενης πλατφόρμας κλπ., τεχνική υποστήριξη εκπαίδευση κλπ. Το πρώτο ουκρανικό σκάφος βγήκε σχεδόν αμέσως μετά την παραλαβή του (περίπου 18 μήνες μετά) εκτός υπηρεσίας και αντικαταστάθηκε από ένα τρίτο ρωσικό που παραλήφθηκε το 2003. Πριν από ένα χρόνο βγήκε οριστικά εκτός υπηρεσίας και το δεύτερ.
Πέρα από αυτό καθ'αυτό το σκάνδαλο, από άποψη επιχειρησιακής ετοιμότητας, της προμήθειας των ουκρανικών ZUBR στη κατάσταση που ήταν τότε (δεδομένου ότι τα σκάφη είναι υπερπολύτιμα και μοναδικά στην μεταφορά στρατευμάτων στα νησιά), υπάρχει και το οκονομικό μέρος: Τα ανεκτέλεστα αντισταθμιστικά από την UKRSPETSEXPORT ύψους 15.100.000 δολ.
Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι τα σκάφη έχουν αποσυρθεί, δεν θα έπρεπε να υπάρξει κάποια τροποποίηση στην και να ζητηθούν από την ΓΔΑΕΕ και το Π.Ν. να εξοφληθούν τα χρήματα αυτά με κάποιο άλλο τρόπο; Κάποια απάντηση από το υπουργείο επ'αυτού;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Αντισταθμιστά οφέλη (offsets) συνολικής ονομαστικής αξίας 15.100.000 δολ (126.200.000 δολ. πιστωτική αξία) οφείλει η Ουκρανία στην Ελλάδα από την αγορά το 1999 των δύο αερόστρωμνων ZUBR, τα οποιία σε αντίθεση με τα ρωσικά αποδείχθηκαν προβληματικά λόγω προέλευσλης τους από μακρά αποθήκευση και τώρα έχουν βγει εκτός υπηρεσίας! Ζητήθηκαν ή θα ζητηθούν από τον πρόεδρος της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς που ήρθε σήμερα στην Ελλάδα και είχε και συνάντηση με τον υφυπουργό Εθνικής άμνας Κ.Σπηλιόπουλο;
Η υπόθεση της προμήθειας των δύο ουκρανικών ZUBR ήταν αρκετά αμαρτωλή υπόθεση, αφού αγοράστηκαν εν πλήρει γνώση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Π.Ν. ότι ήταν σκάφη που είχαν ναυπηγηθεί δέκα χρόνια πριν την αγορά τους και είχαν αποθηκευτεί τουλάχιστον οκτώ χρόνια. Ειδικά για σκάφη όπως το ZUBR, τέτοιου είδους αποθήκευση είναι κρίσιμα αρνητική για τα υποσυστήματά τους.
Εν τούτοις σε μία προμήθεια που σε αντίθεση με τά ρωσικά που είχαν αγοραστεί καινούρια, κόστισε ίσως ακριβότερα από τα ρωσικά, ούτε καν υα αντισταθμιστικά που είχαν συμφωνηθεί πληρώθηκαν από την κρατική εταιρεία UKRSPETSEXPORT. Και πως να εξοφληθούν και να πιστωθούν, αφού κανείς από την ΓΔΑΕΕ δεν ζήτησε την εξόφλησή τους;
Πρόκειται για αντισταθμιστικά που, όπως φαίνεται στον πινακα που δημοσιεύουμε, αφορούσαν παροχή τεχνογνωσίας στην ΕΑΒ για συντήρηση των αεριοστροβίλων ZORYA, για παροχή στη Π.Ν. αυτοδύναμης βυθιζόμενης πλατφόρμας κλπ., τεχνική υποστήριξη εκπαίδευση κλπ. Το πρώτο ουκρανικό σκάφος βγήκε σχεδόν αμέσως μετά την παραλαβή του (περίπου 18 μήνες μετά) εκτός υπηρεσίας και αντικαταστάθηκε από ένα τρίτο ρωσικό που παραλήφθηκε το 2003. Πριν από ένα χρόνο βγήκε οριστικά εκτός υπηρεσίας και το δεύτερ.
Πέρα από αυτό καθ'αυτό το σκάνδαλο, από άποψη επιχειρησιακής ετοιμότητας, της προμήθειας των ουκρανικών ZUBR στη κατάσταση που ήταν τότε (δεδομένου ότι τα σκάφη είναι υπερπολύτιμα και μοναδικά στην μεταφορά στρατευμάτων στα νησιά), υπάρχει και το οκονομικό μέρος: Τα ανεκτέλεστα αντισταθμιστικά από την UKRSPETSEXPORT ύψους 15.100.000 δολ.
Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι τα σκάφη έχουν αποσυρθεί, δεν θα έπρεπε να υπάρξει κάποια τροποποίηση στην και να ζητηθούν από την ΓΔΑΕΕ και το Π.Ν. να εξοφληθούν τα χρήματα αυτά με κάποιο άλλο τρόπο; Κάποια απάντηση από το υπουργείο επ'αυτού;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου