Σχόλιο ιστολογίου μας : Έτσι απλά φιλολογικά .....θα κάνουμε το ερώτημα ....ποιος πιστεύει ότι θα επιτρέψουν να συμβεί μια τέτοια συγχώνευση.....που ως γνωστόν , έχουμε χάσει κάθε εθνική κυριαρχία......σε όλα μας τα θέματα , εθνικά και εσωτερικά......
Από το ιστολόγιο http://www.defencenet.gr/
Ραγδαίες εξελίξεις στο τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας, από τις οποίες θα κριθούν εν πολλοίς και τα εξοπλιστικά προγράμματα του Π.Ν., έχουμε πλέον, καθώς ο όμιλος Νεωρίου – Ελευσίνας με πρότασή του προς την κυβέρνηση αποδέχεται την δημιουργία Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα, δηλαδή την συγχώνευση με τα ΕΝΑΕ!
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία έχει ως στόχο να απεμπλακεί ολόκληρη η ναυπηγική βιομηχανία από το σημερινό αδιέξοδό της και να προχωρήσουν επιτέλους τα προγράμματα του Π.Ν.
Η αποδοχή από την κυβέρνηση μιας τέτοιας πρότασης θα είχε ευεργετικές, πραγματικά συνέπειες αφ’ενός μεν για τα ΕΝΑΕ που όπως είδαμε και από την επιστολή Αλμούνια, είναι «κολλημένα στο τοίχο» με πλήρη απαγόρευση λήψης ναυπηγικών προγραμμάτων πολιτικών και στρατιωτικών, πέραν των απ’ευθείας αναθέσεων από το Π.Ν..
Αφ’ετέρου θα έδινε την δυνατότητα να υπάρξει καλύτερη διαπραγμάτευση των ΕΝΑΕ με της TKMS για το θέμα των υποβρυχίων, αλλά και χειρισμός προβλημάτων γενικώς έναντι των ξένων προμηθευτών, όπως π.χ. του προβλήματος που έχει δημιουργήσιε η ΒΑΕ Systems με τις ΤΠΚ κλάσης "Ρουσσέν", ένα πρόβλημα πάντως του οποίοου η λύση έχει δρομολογηθεί.
Αλλά ταυτοχρόνως θα επιτάχυνε και το πρόγραμμα των FREMM, κομμάτι από το οποίο διεκδικεί και η νέα ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ υπό τον Ι.Σάφα.
Δηλαδή με την πρόταση συγχώνευσης επέρχεται η διάσωση και των δύο ναυπηγείων και πάνω απ'όλα η απρόσκοπτη συνέχεια του εξοπλιστικού προγράμματος του Π.Ν.
Μια τέτοια συγχώνευση θα δημιουργούσε έναν ναυπηγικό κολοσσό στη Μεσόγειο και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη με 2.500 εργαζόμενους. Θα μπορόύσε να αποτελέσε και "πύλη εισόδου" για τα ΕΝΑΕ στο Χρηματιστήριο, αφού ο όμιλος Ελευσίνας-Νεωρίου είναι εισηγμένη εταιρεία και να δημιουργηθεί μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση.
Η πρόταση από τον όμιλο Ελευσίνας-Νεωρίου, αποτελεί, ας πούμε, «αναβάθμιση» ένα είδος “update” της προηγούμενης πρότασης που είχε συζητηθεί τον περασμένο Νοέμβριο μεταξύ των τριών μερών χωρίς τότε να καταλήξουν σε συμφωνία.
Τα κυριότερα σημεία της πρότασης για την δημιουργία Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα, προς την κυβέρνηση (υπουργεία Οικονομικών, Άμυνας, Ανάπτυξης κλπ) είναι τα εξής:
"- Πρώτον πρέπει να υπάρξει ένας ειλικρινής, διάλογος µεταξύ των δύο µερών (Νεωρίου-Ελευσίνας και ΕΝΑΕ).
- ∆εύτερον µία ξεκάθαρη τοποθέτηση του ΥΕΘΑ για τις προοπτικές του Προγράµµατος των FREMM και των άλλων Προγραµµάτων για την τρέχουσα δεκαετία. Εάν δεν υπάρχει, λόγω της δηµοσιονοµικής κρίσης δυνατότητα ενός τουλάχιστον µεγάλου Προγράµµατος η ναυπηγική βιοµηχανία της Χώρας θα «κλείσει».
- Τρίτον την υποστήριξη του Υπουργείου Ανάπτυξης σε ένα πρόγραµµα συνεργασιών σε συνδυασµό µε τον εκσυγχρονισµό της Ακτοπλοΐας. Κυρίως δε στην υλοποίηση εργαλείων ενίσχυσης των ναυπηγείων που ήδη προβλέπονται από την Κοινοτική Νοµοθεσία και πρακτικών που εφαρµόζονται στις άλλες κοινοτικές χώρες, ενώ εδώ µέχρι και πρόσφατα αγνοούνται ή εµπλέκονται σε αδιέξοδες και προσχηµατικές διαδικασίες..
- Τέταρτον την υιοθέτηση µιας συνεπούς και µε ορίζοντα κρατικής ναυπηγικής πολιτικής και την ανάληψη του συντονιστικού ρόλου για την
εφαρµογή της από συγκεκριµένο κυβερνητικό Οργανο.
Όπως έχουν σήµερα τα πράγµατα οι επιλογές για το ∆ηµόσιο είναι :
1ον Να αναζητήσει επίλυση του προβλήµατος του Σκαραµαγκά αποκλειστικά στα πλαίσια του Σκαραµαγκά.
2ον Να επιζητήσει και να υποστηρίξει ενεργά λύση «συνεργασίας» µεταξύ των δύο µεγάλων ναυπηγικών βιοµηχανιών της Χώρας.
3ονΝα ενισχύσει αποφασιστικά και έγκαιρα την Ελευσίνα/Νεώριο για να επιζήσουν την επόµενη διετία ή να παραµείνει θεατής της διάλυσής τους.
Στα πλαίσια της προτεινοµένης από πλευράς µας λύσης συνεργασίας ο Σκαραµαγκάς θα κατευθύνει ναυπηγήσεις/επισκευές εµπορικών πλοίων στις εγκαταστάσεις Ελευσίνας/Νεωρίου. Επίσης πελατών του από ναυτικά άλλων χωρών. Και θα απαλλαγεί από αδιέξοδες και χρονοβόρες «µάχες» µε την Ε.Ε.
Μάχες στις οποίες συµπαρασύρει και το ∆ηµόσιο, εκθέτοντας το εκ νέου στο να ενεργεί ως µη όφειλε µονοµερώς και συνεχώς υπέρ του ενός ναυπηγείου της Χώρας. Η Ελευσίνα/Νεώριο προβλέπεται ότι θα αυξήσουν σηµαντικά τη δραστηριότητα τους στον εµπορικό τοµέα και θα µεταφέρουν στο Σκαραµαγκά Ε/Ω και κατασκευές πολεµικών προγραµµάτων που τους έχουν δροµολογηθεί".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Από το ιστολόγιο http://www.defencenet.gr/
Ραγδαίες εξελίξεις στο τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας, από τις οποίες θα κριθούν εν πολλοίς και τα εξοπλιστικά προγράμματα του Π.Ν., έχουμε πλέον, καθώς ο όμιλος Νεωρίου – Ελευσίνας με πρότασή του προς την κυβέρνηση αποδέχεται την δημιουργία Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα, δηλαδή την συγχώνευση με τα ΕΝΑΕ!
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία έχει ως στόχο να απεμπλακεί ολόκληρη η ναυπηγική βιομηχανία από το σημερινό αδιέξοδό της και να προχωρήσουν επιτέλους τα προγράμματα του Π.Ν.
Η αποδοχή από την κυβέρνηση μιας τέτοιας πρότασης θα είχε ευεργετικές, πραγματικά συνέπειες αφ’ενός μεν για τα ΕΝΑΕ που όπως είδαμε και από την επιστολή Αλμούνια, είναι «κολλημένα στο τοίχο» με πλήρη απαγόρευση λήψης ναυπηγικών προγραμμάτων πολιτικών και στρατιωτικών, πέραν των απ’ευθείας αναθέσεων από το Π.Ν..
Αφ’ετέρου θα έδινε την δυνατότητα να υπάρξει καλύτερη διαπραγμάτευση των ΕΝΑΕ με της TKMS για το θέμα των υποβρυχίων, αλλά και χειρισμός προβλημάτων γενικώς έναντι των ξένων προμηθευτών, όπως π.χ. του προβλήματος που έχει δημιουργήσιε η ΒΑΕ Systems με τις ΤΠΚ κλάσης "Ρουσσέν", ένα πρόβλημα πάντως του οποίοου η λύση έχει δρομολογηθεί.
Αλλά ταυτοχρόνως θα επιτάχυνε και το πρόγραμμα των FREMM, κομμάτι από το οποίο διεκδικεί και η νέα ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ υπό τον Ι.Σάφα.
Δηλαδή με την πρόταση συγχώνευσης επέρχεται η διάσωση και των δύο ναυπηγείων και πάνω απ'όλα η απρόσκοπτη συνέχεια του εξοπλιστικού προγράμματος του Π.Ν.
Μια τέτοια συγχώνευση θα δημιουργούσε έναν ναυπηγικό κολοσσό στη Μεσόγειο και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη με 2.500 εργαζόμενους. Θα μπορόύσε να αποτελέσε και "πύλη εισόδου" για τα ΕΝΑΕ στο Χρηματιστήριο, αφού ο όμιλος Ελευσίνας-Νεωρίου είναι εισηγμένη εταιρεία και να δημιουργηθεί μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση.
Η πρόταση από τον όμιλο Ελευσίνας-Νεωρίου, αποτελεί, ας πούμε, «αναβάθμιση» ένα είδος “update” της προηγούμενης πρότασης που είχε συζητηθεί τον περασμένο Νοέμβριο μεταξύ των τριών μερών χωρίς τότε να καταλήξουν σε συμφωνία.
Τα κυριότερα σημεία της πρότασης για την δημιουργία Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα, προς την κυβέρνηση (υπουργεία Οικονομικών, Άμυνας, Ανάπτυξης κλπ) είναι τα εξής:
"- Πρώτον πρέπει να υπάρξει ένας ειλικρινής, διάλογος µεταξύ των δύο µερών (Νεωρίου-Ελευσίνας και ΕΝΑΕ).
- ∆εύτερον µία ξεκάθαρη τοποθέτηση του ΥΕΘΑ για τις προοπτικές του Προγράµµατος των FREMM και των άλλων Προγραµµάτων για την τρέχουσα δεκαετία. Εάν δεν υπάρχει, λόγω της δηµοσιονοµικής κρίσης δυνατότητα ενός τουλάχιστον µεγάλου Προγράµµατος η ναυπηγική βιοµηχανία της Χώρας θα «κλείσει».
- Τρίτον την υποστήριξη του Υπουργείου Ανάπτυξης σε ένα πρόγραµµα συνεργασιών σε συνδυασµό µε τον εκσυγχρονισµό της Ακτοπλοΐας. Κυρίως δε στην υλοποίηση εργαλείων ενίσχυσης των ναυπηγείων που ήδη προβλέπονται από την Κοινοτική Νοµοθεσία και πρακτικών που εφαρµόζονται στις άλλες κοινοτικές χώρες, ενώ εδώ µέχρι και πρόσφατα αγνοούνται ή εµπλέκονται σε αδιέξοδες και προσχηµατικές διαδικασίες..
- Τέταρτον την υιοθέτηση µιας συνεπούς και µε ορίζοντα κρατικής ναυπηγικής πολιτικής και την ανάληψη του συντονιστικού ρόλου για την
εφαρµογή της από συγκεκριµένο κυβερνητικό Οργανο.
Όπως έχουν σήµερα τα πράγµατα οι επιλογές για το ∆ηµόσιο είναι :
1ον Να αναζητήσει επίλυση του προβλήµατος του Σκαραµαγκά αποκλειστικά στα πλαίσια του Σκαραµαγκά.
2ον Να επιζητήσει και να υποστηρίξει ενεργά λύση «συνεργασίας» µεταξύ των δύο µεγάλων ναυπηγικών βιοµηχανιών της Χώρας.
3ονΝα ενισχύσει αποφασιστικά και έγκαιρα την Ελευσίνα/Νεώριο για να επιζήσουν την επόµενη διετία ή να παραµείνει θεατής της διάλυσής τους.
Στα πλαίσια της προτεινοµένης από πλευράς µας λύσης συνεργασίας ο Σκαραµαγκάς θα κατευθύνει ναυπηγήσεις/επισκευές εµπορικών πλοίων στις εγκαταστάσεις Ελευσίνας/Νεωρίου. Επίσης πελατών του από ναυτικά άλλων χωρών. Και θα απαλλαγεί από αδιέξοδες και χρονοβόρες «µάχες» µε την Ε.Ε.
Μάχες στις οποίες συµπαρασύρει και το ∆ηµόσιο, εκθέτοντας το εκ νέου στο να ενεργεί ως µη όφειλε µονοµερώς και συνεχώς υπέρ του ενός ναυπηγείου της Χώρας. Η Ελευσίνα/Νεώριο προβλέπεται ότι θα αυξήσουν σηµαντικά τη δραστηριότητα τους στον εµπορικό τοµέα και θα µεταφέρουν στο Σκαραµαγκά Ε/Ω και κατασκευές πολεµικών προγραµµάτων που τους έχουν δροµολογηθεί".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου